Att ringa Kundservice är kostnadsfritt. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.
Kontakta oss på telefon
- Personlig service på telefon
- Vi har öppet mån-tor: 08-18, fre 08-17.

Så gör du för att kunna ringa och prata med oss
För att kunna ringa oss behöver du aktivera vår telefontjänst. Det gör du enklast i internetbanken.
Du som har internetbanken
Du som saknar internetbanken
Skaffa både internetbanken och telefontjänsten med hjälp av Mobilt BankID.
Aktivera telefontjänsten på ett bankkontor
Är du företagskund?
Välkommen att ringa
Har du glömt din kod?
När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:
- Mobilt BankID. Skaffa Mobilt BankID
- PIN-kod. Logga in och skapa ny PIN-kod för att ringa
Vanliga frågor och svar
Inte kund?
Är du inte kund hos oss ännu, men vill bli det? Eller har du andra frågor till exempel hur du anmäler konto till kontoregistret, om utbetalningsavier, dödsbo eller något annat? Välkommen att kontakta oss.
Välj Inte kund under Kundservice - Vem är du?
Kundservice - så kontaktar du oss om du inte är kund