Våra privattjänster

Kundcenter – kontakta oss på telefon

  • Personlig service på telefon
  • Vi har öppet mån-tor: 08-18, fre 08-17.
Smiling man with headset at customer center

Så gör du för att kunna ringa och prata med oss

För att kunna ringa oss behöver du aktivera vår telefontjänst. Det gör du enklast i internetbanken.

Du som har internetbanken

Du som saknar internetbanken

Skaffa både internetbanken och telefontjänsten med hjälp av Mobilt BankID.

Aktivera telefontjänsten på ett bankkontor

Är du företagskund?

Välkommen att ringa

Har du glömt din kod?

När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:

Vanliga tjänster i självbetjäningen

Vanliga tjänster i självbetjäningen är att kolla saldo, göra överföringar och ladda kontantkortet till mobilen. Välj att gå direkt till den tjänst du är intresserad av genom att trycka:

  • 10# Tillgängligt belopp (inklusive eventuell kontokredit)
  • 12# Senaste transaktioner
  • 16# För belopp till konto, ej bokförda (pengar på väg till kontot)
  • 20# Överföring mellan egna och gemensamma konton
  • 20# Överföring till annans konto inom banken*
  • 73# Ladda kontantkort till mobiltelefon*

*Särskild anslutning krävs. Ring 0176-770 00 välj 3# för att ansluta dig.

Kundservice Snabbvalsguide

Vanliga frågor och svar

Inte kund?

Är du inte kund hos oss ännu, men vill bli det? Eller har du andra frågor till exempel hur du anmäler konto till kontoregistret, om utbetalningsavier, dödsbo eller något annat? 

Kundservice – välj vad du vill ha hjälp med