Hoppa till textinnehållet

Tjänster och funktioner i appen

Koll företagets ekonomi

Företagets konton och sparande är samlade på ett ställe, så att du snabbt och enkelt får en översikt.

Ankommande bankgiro

För detaljerad information om inbetalningar via bankgirot länkas du direkt till bankgirots webbplats i appen.

Handla värdepapper och fonder direkt i mobilen

Skapa din egen favoritlista för fonder och aktier, ta del av bankens analyser och rekommendationer. Få notiser vid Trigger/Stop Loss, prenumerera på aktieanalysnotiser och se status på order och avslut.

Smidiga betalningar och överföringar

Betala fakturor och e-fakturor, gör smidiga överföringar till företagets och andras konton. Ha koll på aktuella överföringar och betalningar.

Så använder du appen

De vanligaste frågorna

  1. Vilken behörighet behöver jag för att använda appen för företag?

    Du har samma behörighet i appen som i internetbanken. Om du har frågor kring din behörighet, så kontaktar du företagets behörighetsadministratör.

  2. Varför fungerar inte snabbsaldo i appen för mig?

    Snabbsaldo fungerar endast för enskilda näringsidkare vars personnummer är samma som företagets organisationsnummer.

  3. Vad kan jag göra i värdepapperstjänsten?

    I värdepapperstjänsten kan du bland annat köpa och sälja värdepapper, hålla koll på innehav och följa börskurserna. Är du inloggad ser du alla kurser i realtid. Du kan också ta del av våra analytikers rekommendationer och analyser via vår samarbetpartner Swedbanks direktsända webbtv-sändning Swedbank Direkt (TV).

  4. Vad gör jag om min dosa skulle spärras/blockeras?

    Om tre felaktiga koder matas in i dosan, spärras/blockeras din dosa av säkerhetsskäl. Texten BLOCKERAD visas och viktigt att du inte försöker trycka på dosans knappar. Dosan kan då bli totalblockerad vilket betyder att den inte kan användas mer, utan måste bytas ut. För att spärrhäva dosan kontaktar du Kundcenter Företag på 0176-770 00 eller besöker ett bankkontor.

  5. Hur fungerar OCR-skannern?

    När du betalar räkningar trycker du på kameraikonen. Sen skannar du in OCR-numret, belopp och bankgiro- eller plusgironumret genom att sikta med kameran. Din telefonkamera måste ha autofokus för att OCR-skanner ska vara tillgänglig och fungera i appen.

  6. Hur kan jag använda appen för företag säkert?

    För att använda din smartphone eller surfplatta på ett säkert sätt, kan du göra följande: Uppdatera alltid till den senaste versionen av operativsystemet till din mobiltelefon. Ladda bara ner appar du aktivt sökt efter och via de officiella marknadsplatserna Appstore för iPhone och Google Play för Android. Se till att Meny -> Inställningar -> Program -> ”Okända källor” inte är iklickad på Android. Ha lösenordsskydd påslaget på din mobiltelefon. Roota eller jailbreaka inte din mobiltelefon då det sätter telefonens säkerhet ur spel.

    Säkerhet

Pris

Grundpriset för Sparbanken Företag är 0 kr. Vissa av tjänsterna är dock prissatta. Tjänster med årsavgift kan du välja bort.

Sparbanken Företag följer samma avtal som internetbanken företag/firma. Internetbanken är i grunden kostnadsfri. Vissa av tjänsterna i internetbanken är dock prissatta. Tjänster med årsavgift kan du välja bort.

Prisexempel, internetbetalning 500 kr/år, 3 kr/plusgirobetalning. I internetbanken firma ingår även internetbanken privat.

Eventuella avgifter till din mobiloperatör tillkommer.

Behöver du hjälp att komma igång? Ring oss 0771-97 75 12