Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Mäklarservice
Du som mäklare har möjlighet att kontakta oss på olika sätt beroende på vad ditt ärende gäller. Här hanterar vi bara bolån och krediter för privatkunder.
Företagskunder behöver kontakta Kundservice på 0176-770 00.
Tillträden och utbetalningar
Tillträden ska i första hand genomföras i webportalen Tambur enligt överenskommet arbetsflöde.
Är du osäker på hur Tambur fungerar? Ta hjälp via deras utbildningssida.
Ärenden i Tambur
Allt som rör tillträdet, bokning av tillträdestid närmare än 10 arbetsdagar, pantsättningar etc. – skicka förfrågan via meddelande i Tambur.
Ärenden utanför Tambur
För löseninformation.
Avnotering av pant
Avnotering av pant på bostadsrätt skickas av oss ca 2 veckor efter att lån har blivit löst.
Avnotering av gamla pantsättningar
Om det vid försäljning upptäcks att det ligger gammal pant mot objektet kontaktar ni oss för handläggning av ärendet.
För att avnotera gamla pantsättningar behöver vi:
- Lånenummer / referensnummer som är kopplad till pantnoteringen.
- Mäklarbild / lägenhetsförteckning.
- Personnummer och namn på ägare av bostadsrätten vid pantsättningstillfället.
Skriv objektet i ämnesraden; Bostadsrättsföreningens namn och lägenhetsnummer.
E-post: hamnen@roslagenssparbank.se